Розробка і створення чат бота: Цифрова майстерня

 Вже почалось, мабуть, майбутнє? Цілком можливо. Онлайн сервіси і додатки впевнено проникають у всі сфери нашого життя та роблять його зручнішим, заощаджують ресурси, час та нерви.

Чат-боти успішно використовують в найрізноманітніших сферах бізнесу та удосконалюють роботу бібліотеки.

Мета чат-бота - полегшити взаємодію з користувачем.

Головні переваги чат-ботів в тому, що дозволяють комунікувати з користувачем за заздалегідь прописаним сценарієм.

Спілкування з чат-ботом — це імітація спілкування з живою людиною. Ви ведете діалог, задаєте питання і отримуєте відповіді, відчуваючи, що по той бік екрану не машина, а реальний співрозмовник. Саме залученість і створення ефекту живої комунікації — одні з головних переваг чат-ботів.

По суті чат-бот — це дії, в які закладений заданий вами алгоритм.

 Листування в месенджері від імені бібліотеки можна вести не тільки для популяризації бібліотечних послуг, але і для того, щоб стати ближче до користувачів. Ви можете запропонувати підписникам завантажити корисну інформацію, подивитися цікаве відео, яке ви створили, або запросити зробити віртуальну екскурсію. За допомогою боту можна повідомляти про івенти, які організовує бібліотека, або конкурси, відповідати питання користувачів.

Бот допоможе знайти найближчу бібліотеку, у чаті з'явиться карта із зазначеним на ній адресою, а також графік роботи і телефон. Крім цього, можна отримати список найпопулярніших книг за місяць (дитяча і доросла підбірка) і дізнатися, в яких бібліотеках вони доступні. У чаті можна залишити побажання, відгуки і скарги про роботу бібліотек: наприклад, прикріпити фото або відео, а також залишити контакти для зворотного зв'язку.

 

Для сторінки бібліотеки наявність чат бота не те, щоб дуже необхідно, але неймовірно зручно. Вони полегшують роботу бібліотекаря, скорочують час на відповіді на повідомлення, виключають людський фактор і зайві емоції в листуванні, а так як бот відповідає миттєво, рейтинг вашої сторінки також підвищується.

 Найскладніше - придумати, яку користь буде приносити ваш робот.

 Ваше завдання - продумати логіку поведінки користувача так, щоб він отримав максимально корисну для себе інформацію, вибираючи із запропонованих варіантів спілкування.

Різновиди чат-ботів і завдання, які вони вирішують

Залежно від платформи, на якій вони створюються, чат-боти діляться на:

Телеграм-боти;

боти в Facebook Messenger;

боти в Viber;

боти в Whats Up;

та інші.

 Як створити чат бота

Для того, щоб створити чат бота у вас є два варіанти. Якщо ви нічого не тямите в програмуванні, то найняти програміста, який розробить вам чат бота. Такий бот буде дуже якісним, він буде враховувати безліч варіантів розвитку подій, по-різному реагувати, і, можливо, навіть навчатися. Але такі боти коштують дорого і мало хто хоче морочитися над їх створенням.

Другий варіант — це зробити бота самостійно за допомогою візуальних платформ.

 Pandorabots

безкоштовний;

підтримує багато мов;

швидке створення;

той, якого навчають;

має великі бібліотеки контенту і мовні інтерфейси.

 Flow XO

якщо створити одного бота на Facebook, його можна буде додати і в інші месенджери;

створений для людей, які не знають код;

безкоштовний для 5 ботів.

 ManyChat

безкоштовний;

простий у використанні;

не вимагає знання програмування;

багатоплатформовий;

якщо людина почала спілкуватися з ботом, він відразу ж стає підписником.

 ChatFuel

інтуїтивно-зрозумілий функціонал;

безкоштовний;

інтегрується з іншими платформами.

 Онлайн-конструктори:

ChatBot — конструктор чат-ботів в LiveChat, Facebook, Slack і Chat Widget, де ви з легкістю і безкоштовно створите свого чат-бота, витративши не більше 10 хвилин;

Manybot.io чудова безкоштовна платформа, для роботи з якою не будуть потрібні навички програмування. Вона спеціалізується виключно на ботах в Telegram, які зможуть виконувати такі завдання:

надсилати новини підписникам вашого каналу;

створювати меню та свої команди;

додавати форми замовлень і зворотного зв’язку;

розміщувати пости з соціальних мереж та новинної стрічки автоматично.

Однак такі платформи заточені на створення найпростіших чат-ботів.

 Що потрібно враховувати при створенні месенджер бота для Фейсбуку

Перед тим як створювати Facebook Messenger Bot проаналізуйте кілька десятків діалогів з підписниками. Подивіться, які питання вони зазвичай задають, як реагують, які додаткові питання у них виникають після ваших відповідей. Обов’язково потрібно переглянути весь логічний ланцюжок. Ваш бот для Фейсбук повинен вести розмову до завершення, щоб людина залишилася задоволеною. Враховуйте також манеру спілкування ваших підписників.

Краще, щоб бот спілкувався на одному рівні з клієнтом, використовував зрозумілі терміни і не був занадто складним. Спростіть людям спілкування з вашим ботом.

Як налаштувати чат бота в Фейсбуці

  1. Встановіть цілі та підготуйте сценарій.
  2. Подумайте, які рутинні процеси ви могли б делегувати боту.
  3. Пропишіть актуальні питання та відповіді на них, розробіть діалоги. Наприклад, допоможіть користувачам детальніше ознайомитись платними послугами, графіком роботи, новинками літератури, дозвольте забронювати книгу прямо з месенджера. Чат-бот повинен вирішувати конкретні завдання.
  4. Створіть боту особистість. Не намагайтеся видати його за живу людину. Дайте чат-боту ім'я і розкажіть у першому повідомленні, чим він може бути корисним.
  5. Вибудовуйте діалог, а не монолог.
  6. Не закидайте користувача повідомленнями.
  7. Робіть паузи між репліками бота, додавайте до повідомлень кнопки, пропонуйте клієнтам швидкі відповіді, імітуйте живе спілкування. Це створює позитивний досвід взаємодії.

Сенд Пульс https://sendpulse.ua/  візуальний конструктор чат-ботів.

Базовий   Безкоштовний Необмежена кількість підписників До 10000 повідомлень на місяць

Коли цілі поставлені, а сценарій готовий, можна переходити до технічної реалізації. Увійдіть до акаунту SendPulse, натисніть на вкладку «Чат-боти» і авторизуйтесь за допомогою облікового запису в Facebook.

Виберіть сторінку для підключення і підпишіться на свого чат-бота.

Як налаштувати ланцюжок автовідповіді чат-бота в Facebook Messenger, щоб відправляти інформацію користувачам-передплатникам?

1. Створюємо тригер

Тригер - це умова, за якою відправляється автовідповідь або запускається ланцюжок повідомлень в чаті з користувачем.

Тепер натисніть на кнопку «Створити новий тригер» і встановіть умову для підключення помічника. У SendPulse їх дві: Після підписки та Команда.

 Пропишіть ключові слова для старту ланцюжка повідомлень.

Користувач написав «як працюєте?» - отримав графік роботи,

«ціни» - посилання на платні послуги бібліотеки.

Вибираємо тип «Команда» і в якості тригера встановлюємо слово «Тест». Це означає, що бот відправить перше повідомлення тільки тоді, коли клієнт напише команду в чаті. Далі необхідно вказати час повторного виклику, адже підписник може відправити слово-тригер кілька разів поспіль.

Вкажіть, протягом якого часу будуть ігноруватися однакові команди. Потім натисніть «Додати» і натисніть на кнопку «Створити ланцюжок».


На сторінці, що відкрилась, з'явиться стартове повідомлення і доступні функціональні блоки: Повідомлення, Ланцюжок, Дія і Пауза.

Ланцюжок дозволяє підключати до діалогу раніше створені гілки повідомлень.

За допомогою дії ви можете приєднати до чату менеджера або відписати користувача, якщо він вибрав необхідну умову.

Паузи додають між повідомленнями, щоб дати клієнтові можливість прочитати текст. Це робить спілкування більш живим і розміреним.

Для побудови ланцюжка, просто перетягуйте потрібний елемент у робоче поле і встановлюйте з'єднання. Так поступово ви створите чат-бота для бібліотеки за заздалегідь підготовленим сценарієм.

Кількість повідомлень у ланцюжку не обмежена

Налаштування чат-бота

1.Персоналізуйте повідомлення

2. Використовуйте вкладку «Додати», щоб прикріпити до повідомлення картинку, файл, або список. Також можна запросити email-адресу.

3.Щоб після натискання на кнопку перенаправити клієнта до сайту або в блог, клікніть «Додати кнопку», поставте галочку та вставте посилання.

4. Коли ланцюжок готовий, натисніть «Застосувати». Тепер протестуйте роботу чат-бота. Якщо необхідно, внесіть правки та знову протестуйте.

Опублікуйте бота тільки коли отриманий результат буде повністю відповідати очікуванням. Для запуску віртуального помічника перейдіть у «Налаштування бота» і клікніть «Включити».

 

Як залучати підписників у Facebook Messenger

Щоб відправляти масові повідомлення, необхідно отримати згоду користувачів. Для цього потрібно створити віджет підписки на своєму сайті.

Для початку, увійдіть до сервісу та натисніть на вкладку «Чат-боти».

В меню зліва виберіть «Віджет підписки» і клікніть «Створити віджет підписки».

У вікні виберіть вид форми та натисніть «Далі».

 Введіть назву та відредагуйте параметри віджета. Далі клікніть на кнопку «Зберегти та отримати код». Самостійно вставте отриманий рядок коду на сайт або передайте його розробникам. Тепер користувачі зможуть підписуватися на ваші розсилки в Facebook Messenger.

Коментарі

Популярні публікації