Якісне представництво бібліотеки в мережі Інтернет: сайт, блог, соцмережі Методична стратегія


Обговорювати потрібність і важливість соціальних мереж сьогодні не має сенсу. Вони набули великої популярності залишивши позаду сайти, блоги, портали та інші веб-ресурси.
Для сільського бібліотекаря вміння користуватись соціальними мережами є важливим моментом в напрямку реклами своєї бібліотеки та її послуг, дає можливість залучати громаду села до різного роду обговорень, просувати інноваційні проекти, ділитись та обмінюватись досвідом, проводити конкурси та самим брати в них участь тощо.
Як говорив всім добре відомий Білл Гейтс: «Якщо вас немає в Інтернеті, вважайте, що ви не існуєте».
Є доволі влучна констатація факту: «якщо захід було проведено і ніде про нього не було написано – вважайте, що його не відбулось, а якщо захід не було проведено, але про нього було написано – він відбувся».
Соціальні мережі дають можливість найбільш оперативно анонсувати діяльність бібліотеки широкому колу онлайн користувачів.
Найпопулярніші соціальні мережі в Україні.
Поза конкуренцією залишається хостинг відеоматеріалів YouTube, завдяки якому можна завантажувати відеофайли, обмінюватися ними або встановлювати їх на окремі сайти.
Популярність Instagram викликана тим, що сучасний користувач все більше перетворюється на «візуала». Ця соціальна мережа повністю задовольняє його потреби: мінімум тексту, максимум фото. Кількість підписників зростає з кожною секундою.
Поняття «краудстріммінг» - пряма трансляція заходу.
Twitter – це теж своєрідна відповідь на збільшення потоку інформації, у ньому ліміт слів в повідомленні. Великі за обсягом тексти перестали читатися і сприйматися. Люди виокремлюють головне, «заголовки». Це явище отримало назву твіттерізацією культури.
Фейсбук.
Сьогодні  кількість українців, які користуються Facebook, зросла до 43% . Це не враховуючи людей, які проглядають ФБ, не маючи свого акаунта. В Україні цьому також сприяв закон, прийнятий у 2017, про заборону російських «Однокласників» та «Вконтакте». Відтік стався на користь «Фейсбуку».  Сьогодні кількість користувачів досягла 2 млрд осіб у всьому світі, в Україні – 10 млн.
Олександрійська центральна районна бібліотека ім. Д.І.Чижевського має акаунт у чотирьох соціальних мережах. Найактивніше використовується Facebook. Саме тут відбувається найпродуктивніший діалог із читачами й публікації мають найкращий відгук.
Натепер оптимальним постом ще є короткий текст + кілька фото, цей стандарт найкраще забезпечує саме Facebook, тому сьогодні він є прийнятною соціальною мережею для просування бібліотеки.
Сайт і блог бібліотеки – слугують джерелом інформації, а призначення соціальної мережі – інтерактивне спілкування бібліотекаря з читачами та колегами.
Зазвичай Facebook і сайт взаємодіють: ФБ перенаправляє для більш детальної інформації на сайт, а сайт має кнопки посилань на ФБ.
Новини сайту таким чином представлені на ФБ, але в більш скороченому вигляді, а також додаються повідомлення, які не були відображені на сайті.
Робота з ФБ полягає не тільки в оперативному розміщенні новин, створенні подій, а й в постійній підтримці зв’язку з користувачами. Оперативні відповіді формують привабливий образ бібліотекарів як професіоналів своєї справи.
Щодо сайту бібліотеки, то ви можете створити його на безкоштовній гул-платформі.
Існує 6 ключових принципів бібліотечного сайту:
1. Користувач має знайти необхідну інформацію, зробивши щонайбільше 3 кліки;
2. Усунення «бібліотечного жаргону» з навігаційного меню, замінивши терміни загальною лексикою;
3. Читабельність;
4. Привабливий і цікавий вигляд;
5. Легкість адміністрування, внесення змін і доповнень;
6. Реклама послуг, заходів бібліотеки та веб-ресурсів на сайті.
На сьогодні тільки 5 сільських бібліотек-філій створили у ФБ власні сторінки.
Яка успішна сторінка у соцмережах?
-          коментуйте і «лайкайте» повідомлення інших;
-          пишіть про свою «кухню», створюйте події на ФБ за кілька днів до заходу;
-          у ФБ, Інстаграмі – 3-4 рази на день, у Твіттері – до 10 разів.
-          Знаючи свою аудиторію, правильно обирайте час для розсилки новин.
-          Не забувайте про управління часом, бо соцмережі «затягують».
Основним недоліком мереж є відсутність або низький рівень цензури в публікаціях, через що на сайт можуть потрапити некоректні, образливі висловлювання. Отже, бібліотекар, як адміністратор має постійно контролювати зміст власної сторінки.
Соцмережа для бібліотеки – це:
-          додатковий ресурс;
-          платформа для реалізації бібліотечних проектів;
-          можливість заявити про себе;
-          Безпосереднє спілкування з колегами, читачами, дізнаватися про їх думку, побажання, зауваження;
-          можливість інформувати про діяльність бібліотеки, послуги, заходи.

Коментарі

Популярні публікації