Бібліотечна реклама як інструмент позитивного іміджу бібліотеки Флеш-консультація

Виклики сучасного суспільного розвитку  спонукають бібліотеки до  пошуку нових шляхів створення позитивного іміджу, що викликає необхідність промоції  діяльності бібліотеки, її рекламування. 
Реклама –  це один з важливих напрямів діяльності бібліотеки та одна із складових її іміджу. Сьогодні під бібліотечною рекламою розуміють найбільш повне задоволення пізнавальних, інформаційних та інших потреб користувачів бібліотеки при максимальній реалізації власних ресурсів і можливостей бібліотеки.
Реклама в бібліотеці спрямована в першу чергу на активне використання фондів, інформаційних продуктів та послуг бібліотеки. Реклама будь - якої послуги або інтелектуальної продукції є одночасно і рекламою самої бібліотеки, оскільки містить не тільки інформацію про надання послуг, які рекламується, а також повідомляєпро те, де, коли і на яких умовах їх можна отримати. Ефективність бібліотечної реклами визначається кількістю читачів бібліотеки та частотою їх звернення до бібліотеки для отримання інформаційних продуктів та послуг. 
Реклама важлива та необхідна дія з формування, закріплення та підтримки позитивного іміджу та престижу бібліотеки.
 Імідж бібліотеки залежить від того, наскільки правильно, грамотно та точно подана бібліотечна реклама.
 Імідж – це образ бібліотеки, який збільшує важливість та значимість бібліотечно-інформаційних послуг та продуктів в очах користувачів.
Сучасне становище бібліотек в інформаційному середовищі примушує їх активізувати свої зусилля для того, щоб довести свою значимість, постійно підвищувати свій престиж. Престиж та імідж бібліотеки, в першу чергу, залежить від рівня та комфортності бібліотечно інформаційного обслуговування.
Імідж бібліотеки спрямований на формування громадської думки, створення ціннісних установок. Сформований у масовій свідомості образ бібліотеки визначається ставленням суспільства до неї, її послуг та ресурсів.
Для створення ефективного позитивного іміджу сучасна бібліотека має впроваджувати його складові комплексно.
Основними компонентами для формування іміджу бібліотеки в комплексі мають стати:
- професійна етика бібліотечних працівників;
- реклама послуг бібліотеки;
- веб-сайт бібліотеки, соціальні мережі;
- зв’язки з громадськістю;
-  візуальне оформлення приміщення бібліотеки.
Позитивний імідж бібліотеки створюють етика бібліотекаря, його ерудиція, мовна культура. Дуже важливим є комунікативний процес. Вміння бібліотечного працівника спілкуватися з читачем є основою успішної роботи бібліотеки. Тому виникає необхідність постійного навчання та удосконалення своїх комунікативних навичок.
Сьогодні бібліотечний працівник зобов'язаний володіти усім комплексом проблем у галузі інформації, пропонувати нові види інформаційних послуг, володіти навичками ділового спілкування, підвищувати свою професійну майстерність, дотримуватись професійної етики бібліотечного співтовариства, міжнародних стандартів і суспільних норм.
Іміджу бібліотеки додасть привабливості і реклама її послуг, як у самій бібліотеці (стенди, оголошення, інформаційні листи, сайт тощо), так і в засобах масової інформації (радіо, телебачення, преса). Реклама послуг бібліотеки спрямована на широке інформування читацької аудиторії з метою формування активного попиту на ці послуги. Для цього можна використовувати такі інструменти, як реклама на власному сайті, робота форуму на сайті, видання рекламної друкованої продукції, внутрішньобібліотечна стендова реклама, робота внутрішньо бібліотечного радіо.
Рекламуючи інформаційні послуги, необхідно підкреслювати, що бібліотека намагається задовольнити запити різних категорій читачів. Тому певні види реклами повинні відображати відмітні особливості запитів не тільки контингенту нинішніх, а також ймовірних або бажаних користувачів
Ще одна важлива складова іміджу бібліотеки – це її Веб - сайт, сторінки в соціальних мережах. Їх наявність  створює виняткову можливість бібліотекам розширювати свою
діяльність, охоплюючи  більше  користувачів, а також презентувати себе та свої здобутки, створюючи собі позитивний імідж. Перевагою веб-сайтів є те, що бібліотеки можуть
не лише краще забезпечувати інформаційні потреби користувачів, а й представляти на розгляд широкому загалу свої інформаційно-аналітичні продукти, знайомити з послугами  та інформувати про свою діяльність.
Зв’язки з громадськістю у сучасній бібліотеці мають полягати в наступному:
- співпраці зі ЗМІ, підготовці та написанні статей, відборі та встановленні контактів з газетами, телерадіокомпаніями, журналістами, що ведуть рубрики культури, літературні сторінки, передачі;
- проведенні прес-конференцій, присвячених значимим подіям в бібліотеці, підготовці прес-релізів;
- організації спеціальних заходів (виставок, зустрічей, презентацій,книжкових ярмарків, концертів).
Бібліотекам необхідно тісно співпрацювати з громадськими організаціями, державними установами та органами влади та управління, засобами масової інформації. Необхідними є співпраця та співучасть у різного роду спільних програмах, а також надання приміщення для діяльності, яка не має прямого відношення до бібліотечного, але пов'язана з суспільним життям місцевої громади. Все це приведе до збільшення кількості відвідувачів, а сама бібліотека буде розглядатися як складова частина інфраструктури суспільного життя, що підвищить її статус і сприятиме поліпшенню фінансування.
На створення образу бібліотеки у свідомості читача впливає її оформлення – оголошення, вивіски, роздільники у фонді тощо. Сюди також відносяться і виставки, які здатні привернути увагу користувачів до колекцій і матеріалів та активізувати використання бібліотечного фонду.
Формування іміджу, підвищення престижу бібліотеки – це процес безперервний, що здатний підвищити конкурентоспроможність бібліотеки, престиж бібліотечної професії, встановити і розширити партнерські зв'язки, залучити додаткові фінансові кошти. Тому бібліотекам необхідно вдосконалювати та модернізувати свій образ, гарантуючи своїм користувачам гідну якість пропонованих послуг.

Коментарі

Популярні публікації