З читачем один на один

Індивідуальне бібліотечне обслуговування — одна з  найскладніших ділянок роботи сучасної бібліотеки. Читачі цінують спілкування з таким бібліотекарем, який може, хоче і вміє створити в бібліотеці доброзичливу атмосферу, не закривається в рамках своїх функціональних обов’язків, здатний щиро висловлювати свої почуття, сприймається як помічник, друг, порадник, впевнений, з адекватною самооцінкою. Від того, яке враження отримає користувач бібліотеки від першої зустрічі і спілкування з  бібліотекарем залежить не лише чи стане надалі постійним відвідувачем, а й якої репутації набуде бібліотека в громаді де вона функціонує. Тож не випадково, саме цій тему було присвячено практикум «Індивідуальне обслуговування читачів. Етика професійної поведінки бібліотекаря». Це чергове заняття з підвищення фахового рівня бібліотечних працівників Олександрійського  району  відбулося в рамках реалізації програми  «Бібліотекар в стилі «modern»».  
Учасники практикуму отримали  інформаційний матеріал для удосконалення індивідуальної роботи з користувачами під час  флеш – консультації «Обслуговування користувачів: проблеми та нові підходи», профі – акценту «Бібліотекар і користувач: взаєморозуміння та співпраця», інформаційної концентрації «Конфлікти та їх розв’язання в процесі бібліотечної взаємодії», практичних порад з елементами тренінгу «Мистецтво бібліотекаря бути публічним», психологічного занурення «Професійна «Я-концепція» і саморозвиток». Практичні навички відпрацьовували під час тренінгових вправ та профі - гри «Я – бібліотекар, я- користувач».
Всі розглянуті теми на практикумі важливі і актуальні сьогодні. Адже ефективність індивідуального обслуговування в прямій залежності від бібліотекаря, від його внутрішньої вмотивованості розвиватися самому, вміння вести розмову, слухати і чути співрозмовника, сприймати себе і читача як особистість.

Коментарі

Популярні публікації